Over dit project

BredaBest BV behoort tot de grootste bedrijven in (eetbare) noten en pinda’s van Europa. Met meer dan 20 jaar ervaring in de internationale handel importeert en exporteert de onderneming zijn producten wereldwijd. Daarnaast biedt BredaBest een breed assortiment aan pindakazen voor zowel retail als ‘private label’-merken. Naast productontwikkeling onderscheidt het bedrijf zich met zijn korte productie- en levertijden.

Voor de realisatie van een nieuw warehouse heeft BredaBest besloten Bouwmanagement- en adviesbureau Bocon Bouwsupport BV in de hand te nemen dat van initiatief tot de oplevering het complete project verzorgde. Bouwmanager Jan-Willem Revet, verantwoordelijk voor de vervangende nieuwbouw en uitbreiding van het warehouse, ging de samenwerking met Cor Verkolf aan om het logistieke opslagsysteem te optimaliseren en toekomstgereed te maken. ‘BredaBest heeft enorme groeiambities, maar om te kunnen groeien moet de logistiek in een gebouw optimaal zijn. Van efficiënte inrichting van stellingen tot de goederenstroom, looproutes en automatisering anders kost elke dag geld’, vertelt Jan-Willem.

‘Vanwege de eerdere samenwerking en ligging op hetzelfde industrieterrein was het een logische keuze Cor Verkolf bv mee te nemen in de tenderaanvraag. Naast de positieve ervaring met de support van Cor Verkolf bv op een andere locatie viel de uitslag van de tender positief voor hen uit. Daarnaast is kennisdelen iets wat Marco Verkolf goed doet. Dit wordt enorm gewaardeerd, daar kom je verder mee’, aldus Jan-Willem.

In het bestaande warehouse werd gewerkt met blokstapelingen. Gezien de nieuwbouw van het warehouse deed zich de ideale situatie voor om over te stappen naar efficiëntere opslagstellingen met 4-5 lagen, een automatisch shuttle- en rollerbandsysteem. Volgens Jan-Willem is Cor Verkolf bv een innovatieve onderneming en altijd bezig met verbetering. Zo heeft de ontwikkeling van een eenvoudiger montagesysteem voor BredaBest de storingsgevoeligheid naar beneden gebracht. ‘Bouten die voorheen maakten dat producten bleven haken zijn overbodig gemaakt dankzij een stelling met geheel andere verbindingen. Het resultaat? Efficiëntere montage en daarmee kostenvoordeel voor Cor Verkolf bv maar ook een directe oplossing voor de klant. Onderhoud van contact met klanten, directe communicatielijnen, open feedback en goede interne afstemming door Marco maken dit mogelijk’. Het project werd eigenlijk alleen gehinderd door Covid-19. De pandemie veroorzaakte de nodige vertraging in de aanlevering van materiaal. Over mogelijke oplossingen zijn we met elkaar in gesprek gebleven gedurende het proces, een serieuze uitdaging was het wel,’ sluit Jan-Willem af.

Project Details

DATUM

december 9, 2021

KLANT

Bredabest

PROJECT TYPE

Magazijn

Project Impressie

Neem contact met ons op

Heb je een vraag of wil je weten wat we voor elkaar kunnen betekenen?
Vul het formulier op de contactpagina in en dan nemen we zo snel mogelijk contact met je op.

Dé oplossing binnen handbereik.