Fauna Hengelsport – dé specialist voor vissers – heeft recent een grote stap gezet door te verhuizen naar een nieuw pand. Cor Verkolf was verantwoordelijk voor de volledige winkelinrichting van het nieuw pand. Het resultaat is een warme en sfeervolle winkel met oog voor de klant. Hieronder vertelt Antony Brouwers, accountmanager bij Cor Verkolf, over dit bijzondere project.

BRANDRS_2025_CorVerkolf_Fauna_DJI_0025

Uitdaging: een groot en hoog pand sfeervol maken

Het nieuwe pand van Fauna Hengelsport biedt veel ruimte en hoogte maar dit bracht ook een uitdaging met zich mee. Antony legt uit: “De belangrijkste vraagstelling was: hoe creëren we een warm gevoel in de winkel? Door de royale oppervlakte en de hoogte was het lastig om sfeer te brengen. Als klant moet je een warm en geborgen gevoel krijgen als je binnenstapt.”

“Om dit te bereiken zijn we buiten de gebaande paden gaan denken. Normaal werken we met winkelstellingen tot een hoogte van 3 meter 40, maar hier hebben we magazijnstellingen ingezet die doorlopen tot bijna 7 meter. Deze zijn bekleed met o.a. houten panelen om de gewenste sfeer te verzorgen.”

De Biesbosch naar binnen halen

Een bijzondere inspiratiebron voor de inrichting was de natuur van de Biesbosch, een bekend gebied in de omgeving. Fauna wilde dit gevoel naar binnen halen. “We hebben veel hout gebruikt en dit in warme kleuren geverfd”, aldus Antony. “Met de stellingen hebben we verschillende koven gemaakt met sfeerverlichting. De combinatie van hout, verlichting en andere natuurlijke elementen ontstaat er een outdoor-achtige uitstraling.”

Functionele winkelinrichting

“Een goede indeling van de winkel was belangrijk om overzicht te houden, vooral gezien de omvang van het pand. Er lag vanuit een andere aanbieder al een inrichting klaar, maar die worstelde met de hoogte en was vrij recht-toe-recht-aan. Wij hebben toen een nieuw voorstel gedaan. We hebben vier kruisen en een ring als basis gebruikt. Hierdoor heeft elk merk zijn eigen plek, zonder dat het overweldigend wordt. Dit brengt rust en overzicht. De klanten merken dit verschil omdat alles op een logische manier is ingedeeld.”

Afstemming met leveranciers

“De feedback vanuit klanten en leveranciers is overweldigend positief. Ik hoor regelmatig van collega-vissers dat ze het prachtig vinden,” zegt Antony. “Verder zijn leveranciers blij met hoe hun producten worden gepresenteerd. Die zijn tijdens het proces continu meegenomen en konden hun eigen visualisaties en merkuitingen goed toepassen.”

Toekomstige toepassingen

Het succes van dit project biedt perspectief voor de toekomst. “We hebben veel met visuals gewerkt om vooraf te laten zien hoe de winkel eruit zou komen te zien,” vertelt Antony. “De manier waarop we dit project hebben aangepakt is ook zeer geschikt voor andere outdoor-gerelateerde bedrijven. We kunnen deze kennis toepassen in veel andere markten. Daarom staan we zeer open voor dergelijke projecten.”

Kom langs en ervaar het zelf!

Benieuwd naar het resultaat van deze unieke samenwerking? Bezoek Fauna Hengelsport en ervaar de nieuwe winkel zelf. Heb je zelf interesse in een vernieuwde winkel- of magazijninrichting?

Benieuwd naar de andere kant van het verhaal? Klik op de onderstaande knop en lees wat Bart van Vugt, eigenaar van Fauna Hengelsport, over dit project te vertellen heeft!